hawis.blogg.se

TJÄÄÄÄÄÄÄNA!!!!!!!!!

Sv 21 November 2103 Energifallet

dag så har vi arbetat med energifallet. På morgonen så fick vi en leksaksbil och så skulle vi med hjälp av lite ballonger och gummisnoddar och lite annat få den här billen att åka så långt som möjligt och den som fick den att åka längst vann ett presentkort i kiosken på skolan. Dom delade in oss i grupper och jag tyckte att jag och min grupp jobbade bra men bilen blev inte så bra men vi hade kul i alla fall. Efter det så ritade vi olika figurer som skulle försetälla gubbar som drog lite, mitt emellan och mycket energi och sen å skulle vi gå runt och sätta upp dom på skolan. Under dagen så har det varit en tjej som kommer ifrån Naturskyddsföreningen som skulle kolla hur vi jobbade med det här eftersom att det är dom som har att ihop det här. Det har också varit en kille här från radion som har kollat hur vi jobbar eftersom att vi är en av dom första skolorna i Sverige som gör det här arbetet och han gjorde lite intervjuer och jag fick vara med på några. Dagen har varit rolig och det är roligt att jobba med det här. 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anna D
skriven :

Ja, det var en rolig och annorlunda dag och ni gjorde ett bra jobb.